4/10/2006

Bitch





















BITCH

我無意為自己辯解什麼
Yes…我的確不是什麼賢妻良母型

那種賢妻良母該具備的美德我好像都沒有
勤勞....很懶
節儉....我們家的女生ㄧ個比一個會花錢
乖巧....抽菸,喝酒樣樣都會

先從抽菸開始說好了
那是在我唸書的時候當Bartender染上的習慣
起因一個蠻Down的晚上美女拿出來她的涼菸請我抽
那時候她拿的煙我沒看過,叫做Lucky Strike
我想我的確需要一些Lucky
抽了以後大概是我從小吸我爸的二手菸長大
對香煙完全不排斥
就跟香菸結下孽緣
話說Lucky Strike我爺爺也是抽這牌子
或許,跟他最像的應該是我吧

但是我從沒真正上癮過一定非抽不可
基本上一包有時候一個月抽不完
有時候一個晚上聊的開心的話半包會不見
可是有些時光,真的有菸伴隨,很難忘

最難忘的應該是在帛琉跟BFF
兩個人在星象島的海邊小木屋
因為沒打火機,跟導遊要了3/4包的Marlboro
兩人在那裡一根接ㄧ根配上啤酒,還有滿天的銀河,乾淨到可以看到海參在下面的海水…
然後促膝長談….

再來說喝酒

有人說酗酒的是傻瓜,但是滴酒不沾的人更是白痴

我其實不太能喝酒,對酒精有點過敏,會起酒疹,是那種一杯下去會臉紅然後所有人都會以為我醉了=,=

那時候會想要去當Bartender也是看到Tom Cruise在Cocktail裡面的酷帥…
(自行想像kokomo的配樂)
可我的確喜歡喝酒後的感覺,也喜歡調酒
不論是配上草苺的Moet ,加上冰塊的Single Malt,調上牛奶的Kalua,配上檸檬和鹽巴的Tequila Shot,或是拿Bacadi 151來點火的生命中的藍色火燄

人生樂事對我而言:大概就是跟三五好友,吃吃美食,看場好電影,或是喝酒聊天抽菸!

最近不太能喝了說/__\....
因為背痛的關係,一喝常常痛到無法久站

我不知道別人眼中的Bitch是怎麼樣子?
有人說女生抽菸喝酒風塵味會很重?

But…That ‘s me!

請服用配樂
Ain't That a Bitch

Aerosmith


Up in smoke you’ve lost another lover
As you take a hit off your last cigarette
Strung out, burnt out
Yeah you’re down on your luck
And you don’t give a ..
. ’til the best part of you starts to twitch
Ain’t that a bitch

Freak out! I’m alone now
I feel just like I’m losin’my mind
’cause love is like the right dress
On the wrong girl
You never know what you’re gonna find
You think you’re high and fine as wine
Then you wind up like a dog in a ditch
’cause love is like a wrong turn
On a cold night ... yeah
Ain’t that a bitch

In a daze
In the throes of emotion
You see God in the devil’s eyes
Then you fall so far from grace
You wouldn’t know a kiss
If it was on your face
You can tell it to the jury
But you ain’t got no case

Freak out! I’m alone now
I feel just like I’m losin’my mind
’cause love is like the right dress
On the wrong girl
You never know what you’re gonna find
The gal was fine as calamine but not
Enough to scratch a seven year itch
’cause love is like the last licks
Outta hendrix ... yeah
Ain’t that a bitch

Then you feel so out of place
Lickin’up the arsenic
From the same old lace
You know the stuff is poison
But you gotta have a taste

Freak out! I’m alone now
I feel just like I’m losin’ my mind
’cause love is like the right dress
On the wrong girl
You never know what you’re gonna find
You think you’re high and fine as wine
Then you wind up with your face in the ditch
’cause love is like a warm gun
On a cold night ... yeah
Ain’t that a bitch

沒有留言: